Haiskahtaa kusetukselta.

                                                                                                                                                                                                   weheartit

Jotkut blogini lukijoista ehkä muistavat, että ostin marraskuussa Citydealin kautta hiuspidennykset. No, päätin kuitenkin peruuttaa diilin, koska siinä oli vähän muutakin rahanmenoa. Ohjeiden mukaan siis lähetin lahjakortin postitse takaisin Citydealille. Kun ei sieltä mitään kuulunut, laitoin tiedustelumeiliä perään (joulukuun alussa) ja ihmettelivät, että miten muka olen lähettänyt heille tiedon diilin peruuttamisesta. No, ilmeisesti kirje kuitenkin sitten kummasti löytyi ja laittoivat viestiä, että palauttavat rahat tililleni asap.

No niinpä. Viime viikolla muistin, että pitääkin tsekata, että nämä rahat tosiaan löytyvät tililtäni. No eipä tietenkään löytyneet. Laitoin tiedustelua Citydealille ja muutaman viestin vaihdon jälkeen tilanne on nyt edelleenkin se, että en ole rahoja saanut takaisin ja siellä tuntuu olevan kovasti vaikeuksia hommata minulle virallisempaa maksutositetta siitä, että ovat rahat tililleni muka joulukuun alussa siirtäneet. Jotta voisin mennä pankkiin selvittämään asiaa. Pyytävät vain tsekkaamaan tilin uudelleen ja ”Toivottavasti asiasi selviää pikimmiten. Pahoittelemme asiasta aiheutuvaa hämmennystä!”. Tilinumero oli ihan oikein, se sentään varmistettiin! Ymmärrän toki, että yleensä ihmisten tileillä tapahtuu kaikenlaista ja tarkempi tarkastaminen voi olla vaikeaa. Mutta tällä kyseisellä tililläni ei ole ihan hirveästi tapahtumia viimeisen vuoden ajalta, joten yhden kuukauden tarkastaminen ei ole kovin suuri homma. Hämmennystä siis tosiaan on ilmassa.

Ja eihän tällaista oikeasti tapahdu. Jos he ovat rahat palauttaneet, niiden pitäisi löytyä tililtäni, koska tilinumero on tasan oikein. Miksi lähteä kusettamaan tällaisessa ja oikeasti: kunnon yritykseltä pitäisi kyllä löytyä aika nopeasti maksutositteet joka helvetin maksusta!!!

ARGH. Arvatkaa vaan, kiinnostaako ostaa enää yhtään diiliä tuon puljun kautta.

14 Comment

  1. Marie says: Vastaa

    Voi ihme ja harmistus! D: Ihan tyhmä homma tehdä noin…

  2. No lähinnä, et jos kerran väittävät maksaneensa, niin luulis löytyvän todiste asiasta, jotta voin lähteä selvittämään asiaa pankista.

  3. Oho 🙁 Mä oon kans peruuttanut tollaset hiustenpidennykset, ja mulle silloin tuli rahat kyllä tosi nopeesti tilille takasin. Mutta mä ilmotin ensin s-postitse peruuttavani diilin (mun mielestä jossain oli näin ohjeistettu toimimaan), sain sieltä vastauksen, ja sen jälkeen postitin lahjakortin. Eikä ollut mitään ongelmia siis.

  4. No mulle ei. Nyt niiltä sitten tuli ”maksujärjestelmähistoria”, joka ei kerro edelleenkään mulle sitä, koska rahat on palautettu ja miltä tililtä. Ainoastaan sen, että olen maksanut diilin niille.

    Anteeksi nyt vaan, mutta: voi vittu.

  5. Ruu says: Vastaa

    kuulostaa tosi laadukkaalta puljulta… en ainakaan tuonne rahojani pistä siis.

  6. En minäkään. Annoin niille nyt vielä yhden tilaisuuden vastata järkevästi ja jos sieltä tulee taas jotain ”tarkistatko tilisi uudelleen” niin otan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Ihan vaan vaikka periaatteesta. Koko mestalla ei tunnu olevan ketään johtajaa, saati kirjanpitäjää?!

  7. Nina says: Vastaa

    No voi helvetti. Toivottavasti selviää pian.

  8. Minusta nuo kaikki Citydeal/Facedeal-jutut kuulostavat yhtä luotettavilta kuin nämä pikavippipalvelut… jossakin koira haudattuna.

    Toivottavasti saat rahasi pian takaisin, jos ei muuta niin sinne kuluttajaneuvontaan vain mars 🙂

  9. Joo, ei ole asia vieläkään selvinnyt. Eilen kyllä hieman vitutti, että joutuu tämmösen takia jatkuvasti kyselemään. Grr. Tai no, vituttaa vieläkin. 😀

  10. Siskollani on ollut myös ongelmaa firman kanssa, hän osti suklaakakkulahjakortin kahvilasta. Sain onnekkaasti olla kakun noutaja… Tämän nimistä kahvilaa ei ollut olemassakaan ja osoite oli väärä. Selvittelyn jälkeen saimme oikean osoitten (ei ollut edes oikea katu)ja hain kakun jostain ihmeen käsityökeskuksesta… Kakku ei ollut edes luvatun näköinen, siis aivan kusetusta. Sisko taisi kyllä saada rahat takaisin City Dealiltä kun asiasta valitti. Mutta oli kyllä aika hermoja raastavaa etsiä sitä kakkua ympäri kaupunkia. En suosittele puljua kellekään!

  11. No en ylläty yhtään, siellä porukka tuntuu olevan kohtuullisen pihalla. Jos sieltä ei tule huomennakaan enää mitään vastausta mun ”viimeiseen yritykseen”, niin laitan postia kuluttajaneuvontaan. Ihan uskomatonta kyllä. Kiva silti kuulla, että jotkut ovat kuitenkin rahansa takaisin saaneet, minä en tunnu saavan! 😀

  12. Anonymous says: Vastaa

    Kannattaa tehdä reklamaatio palvelun virheestä! Mene kuluttajaviraston sivuilta hakemaan valmis reklamaatiopohja-lomake (se on vakuuttava 😀 heh), jonka täyttelet ja lähetät postitse city dealille. Muista laittaa korvausvaatimuskohtaan kulukorvauksia, vaikka siitä ajasta ja vaivasta joka mennyt asian selvittämiseen 😀 itse laitoin niin eräälle firmalle plus vielä puhelinkuluista (kun jouduin soittelemaan). Kyllä alkaa tulemaan vastauksia, jollei tule niin sitten ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen! Mutta tämä reklamaation lomakkeen lähtettäminen saa asiat rullaamaan! Suosittelen.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/reklamaatio/

    Satu

  13. Joo mä luin tuolta sivuilta jo ohjeet aiemmin, annoin tän päivän aikaa vastata mun viimeisimpään meiliin ja mitään ei tosiaan ole kuulunut. Mitään lomakkeita ei tarvitse ymmärtääkseni lähetellä, kun on kerran ollut kirjallisesti sinne yhteyksissä muuten. Mulla on kyllä kaikki sähköpostit tallessa.

  14. Laitoin siis kuluttajaneuvontaan viestin ja vastaus tuli heti. Asia on nyt käsittelyssä, en ole tällä hetkellä ainoa, jota ko. yritys kummastuttaa…

Vastaa