HV CityDeal!

Joo. Multa jo kyseltiinkin, miten sen CityDeal -jutun kanssa kävi. No siinähän kävi sitten niin, että mitään vastausta en sieltä saanut enää pariin päivään, enkä myöskään puhelimitse saanut yhteyttä. Joten lähestyin Kuluttajaneuvontaa: täytin lomakkeen Kuluttajaneuvonnan sivuilla ja lähetin, tämä tapahtui keskiviikkoiltana. Torstaina (eli eilen) puolilta päivin hämmästyin suuresti, kun sain sähköpostia suoraan kuluttajaneuvojalta. Olin nimittäin varma, että odotan ehkä viikon verran jonkinlaista yleistä ”Kiitos viestistäsi! Meillä on tällä hetkellä hieman ruuhkaa, mutta yritämme käsitellä lomakkeesi mahdollisimman pian!” päläpälä jne. Mutta ei, sainkin ihan henk.kohtaisesti sähköpostia kuluttajaneuvojalta, joka ilmoitti yrittäneensä ottaa CityDealiin yhteyttä, eikä ollut siinä vielä onnistunut, mutta odottaa nyt vastausta sieltä. Pari tuntia tämän viestin jälkeen sain samalta henkilöltä toisen sähköpostin, johon oli liitetty vastaus, jonka hän oli saanut sähköpostitse CityDealilta. Viestin sisältö oli seuraavanlainen:

”Hei (nimi) !
Kiitos viestistäsi!
Palautus (36,99) on maksettu Heinin antamalle tilinumerolle (xxxxxx-xxxxx) 7.12.2011.
Selvisi, että jostain syystä tämä maksu on jäänyt jumiin järjestelmäämme kun tarkistin asian. Maksu on nyt laitettu manuaalisesti. Näkynee Heinin tilillä muutamassa pankkipäivässä.

Pahoittelemme asiasta aiheutunutta hämmennystä ja vaivaa.

Mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,
(nimi)
CityDeal”


HAHA. Mielenkiintoinen järjestelmä heillä. Enpä ole vastaavaa ennen kuullutkaan. Ja sieltähän kolme kertaa muka tarkistettiin, että tämä on minulle maksettu ja rahat pitäisi olla tililläni. Ja nyt sitten löytyikin tällainen…jumitus! Yllättävää. Kun ns. oikeasta osoitteesta otetaan yhteyttä, niin johan löytyy jumitukset.

Tässäpä muuten vielä viimeisin viesti, jonka CityDealilta sain, kun olin jo kaksi kertaa pyytänyt heiltä kunnollista maksutositetta maksusta, että pääsen pankkiini selvittämään asiaa:

”Hei Heini!
Alla maksujärjestelmähistoria ostostasi ja palautuksestamme.

Operations
Item Status Amount Creation Date Created By Acquirer Reference ARN
Payment Settled EUR 36.99 2011-11-18 09:36:50 EET n.a.
sub Capture Settled EUR 36.99 2011-11-18 09:36:50 EET n.a.

History
JournalType date
Received 2011-11-18 09:36:50 EET
Authorised 2011-11-18 09:36:50 EET
SentForSettle 2011-11-18 09:36:50 EET
Settled 2011-11-25 03:13:04 EET

Jos palautus ei löydy, otathan yhteyttä pankkiisi.
Toivottavasti asiasi selviää pikimmiten.

Mukavaa päivänjatkoa!”

Voiko joku fiksumpi ihminen kertoa, mitä yllä olevasta käy ilmi? Missään kohdassa ei näy mitään tilinumeroita, tämä maksu voi olla kenen tahansa. Eikä tässä myöskään näy heidän ilmoittamaansa palautuspäivämäärää (ostin diilin siis 18.11.). Että tämänkö kanssa mun pitäis mennä pankkiin?

No, rahoja ei tietenkään vielä tililläni näy, mutta katellaan ensi viikolla taas. Jo aiemmin poistin itseni CityDealin sähköpostilistalta, eli en todellakaan enää heiltä diilejä tule ostamaan. Totuushan nimittäin on, että eivät he olleet mitään oikeasti maksaneetkaan. Koska kyse ei ollut sadoista euroista, he tietenkin olettivat, että ihmiset eivät juurikaan tilejään käy läpi ja tällaiset pienemmät summat helposti unohtuvat. Tämä jatkokusetus sen sijaan tuntui täysin turhalta, ettäkö en jaksaisi ihmetellä asiaa sen enempää?

Minkäänlaista sähköpostia saati puhelinsoittoa en ole CityDealilta edelleenkään saanut, kukaan siellä ei ehkä tule ajatelleeksi, että myös asiakkaalta voisi ystävällisesti pyytää anteeksi ja pahoitella tapahtunutta? Tärkeämpää on, että kuluttajaneuvojalta pyydetään anteeksi!

Että tällainen tapaus tämä CityDeal.

Lisähuomautus: En yleensä kadu tekemiäni ostoksia tai peru kauppoja. Olen ostanut diilejä CityDealilta ennenkin, tämä oli ensimmäinen kerta, kun kaduin ja halusin peruuttaa. Jos kerran säännöissä lukee, että peruuttaminen on mahdollista tietyn ajan sisällä, rahojen takaisin saaminen ei pitäisi olla mikään ongelma. Eniten kuitenkin vitutti asiakas”palvelu” ja fiilis, että nyt huijataan ja lujaa.

Ja niille jotka ihmettelevät ”kannattaako alunperinkään ostaa jos aikoo perua?”: Tätä nyt voi verrata siihen tilanteeseen, kun ostat vaatekaupasta paidan, joka kotona näyttääkin ihan hirveältä. Laput on vielä paidassa kiinni ja kuitti tallessa, joten miksi et palauttaisi sitä ja saisi rahojasi takaisin? Sama tilanne ostamani diilin kanssa. Olisin toki voinut myydä sen eteenpäin ja kärsiä muutaman euron, mutta koska palautusaika oli kaksi viikkoa, ehdin sen vielä palauttaa ja saada täydet rahat takaisin. Tai no, kova yritys ainakin…

En kehota ihmisiä olemaan ostamatta CityDealin diilejä. Kirjoitan blogissani minulle sattuneista (paskoistakin) asioista, ja tämä oli nyt yksi sellainen ja aiheutti suurta vitutusta, josta tänne avauduin.

11 Comment

  1. Ruu says: Vastaa

    ihme pa..aa… no toivottavasti saat rahasi pois sieltä,
    minä sain siskoltani jonkun lahjakortti sysmeenin inglot meikkikauppaan, ja sen kanssa yritin eilen taistella, mutta eihän se onnistunut.. no kai se vielä läpi menee, ne vaan vielä onnistunut..

  2. No, kyse ei ollut enää niinkään rahoista, kuin periaatteesta, ”minuahan ette kuseta, perkele!” Olen kyllä monia diilejä ostanut CityDealilta, ja kaikki on toiminut niiden osalta ihan OK. Peruuttaminen näköjään ei sitten ole suotavaa. Mutta jatkossa en enää halua tukea millään tavalla tällaista puljua.

  3. Miia says: Vastaa

    Useastakin lähteestä olen kuullut ongelmia eritoten ravintola diilien kanssa. Nämä ongelmat tosin ravintolan varauksien ym kanssa. Mulla peruuntui kuumakivi hieronta diili, koska paikka meni kiinni tms, sain kyllä rahat takaisin.

    Hyvä toi sun periaate. ties kuinka paljon noinkin käy^^

  4. Nojoo, näähän on tosiaan usein aloittelevia yrityksiä, jotka hakevat ensimmäisiä asiakkaitaan. Joten veikkaan, että näiden itse diilipaikkojen kanssa ollaan vähän väliä helisemässä. Itse tottakai tsekkasin aina ko. yrityksen kotisivut, vaikka uudella yrityksellä sellaisia nyt ei välttämättä vielä pystyssä olekaan. Kampaamodiilit aina kiinnostivat, mutta olivat lopulta todella epäilyttäviä ja lisäksi olen lukenut niistä TODELLA kummallisia tarinoita. 😀

    Mutta joo. Monta hyvää diiliä ostin CityDealin kautta, mutta enää en tue, jäi sen verran paska maku suuhun tästä.

  5. Nina says: Vastaa

    Vai että ”jäi jumiin”? Aika paksua 😀

  6. Nina: Niinpä. Enkä siis edelleenkään ole nähnyt mitään todistetta, että todella maksoivat sen 7.12., koska tällaistahan ei ole. Eiköhän se ihan eilen maksettu ekaa kertaa. 😀

  7. Nina says: Vastaa

    Ja tuo ihme ”maksujärjestelmähistoria”. Mitä ne kuvittelee että tuosta tavallinen meikäläinen ymmärtää? ”Ai kato joo, on se varmaan maksettu.” 😀

  8. Nina: No ihan pelleilyä. Tyhmiä ovat. Kuten aiemmassa postauksessa kirjoitin, jokaisesta kunnon yrityksestä pitäis löytyä todella nopsasti kunnollinen maksutosite jokaisesta maksusta, josta näkee mistä tilinumerosta on maksettu ja mille tilille. Tästähän ei käy ilmi tasan yhtään mitään. Ei ainakaan mitään palautusta. 😀

  9. Elisa says: Vastaa

    Mä ostin CityDealin kautta lahjakortin ravintolaan ja diili oli halpa ja muutenkin sujui kaikki hyvin, mutta…

    Kun saavuimme ravintolaan CityDealin ohjeiden mukaan tulostettujen lahjakorttien kanssa, selvisi ettei mitään olisi oikeasti pitänyt tulostaa tai että oltiin tulostettu jotkut väärät laput. Ravintolan tarjoilija sanoi, että todella monelle muullekin oli lähteneet väärät ohjeet ja he tarvitsisivat vain yhden sarjanumeron tms., joka oli erillisessä meilissä kuin itse lahjakortti. Jouduin sitten hitaalla kännykkänetilläni seilaamaan sähköpostiini ja etsimään kyseisen numerosarjan, oli todella rasittavaa siinä vaiheessa kun pitäisi jo käydä aterialle ja viettää rento ilta. Numerosarjasta ei tosiaan ollut mitään mainintaa diilissä vaan pelkästään ohje tyyliin ”tulosta tämä”.

    Saatan ostaa CityDealilta uudelleenkin, mutta vain jos tulee tosi hyvä diili (lähinnä noita ravintolajuttuja sieltä haen). Sain myös joululahjaksi Inglot-lahjakortin, toivottavasti se pelittää oikealla tavalla.

  10. Elisa says: Vastaa

    Sain muuten vihdoin sun blogin näkymään mun blogisyötteessä! <3 Poistin blogisi lukemistani blogeista, päivitin sivun pari kertaa ja lisäsin uudestaan. NYT NÄKYY, jes!

  11. Sun pitää sit blogata tosta Inglotista, mitä ostit sieltä! Kiinnostaa!

    Mullakin pitäis nyt YKS blogi näkyä tuolla bloggerissa, mutta sekään ei välillä kyllä näy…Pitää joku päivä ehtiä yrittää päivittää muitakin sinne. Ja sit ne taas kohta katoaa.

Vastaa